Geld verdienen met eenzaamheid?

poenVan de mogelijkheden om geld binnen te krijgen heb ik er altijd maar één prettig gevonden. Dat is het bieden van iets van waarde aan een ander, waar die ander vervolgens een redelijke prijs voor betaalt. Het vragen van subsidies is nooit mijn ding geweest. Jouw ervaring ken ik natuurlijk niet, maar ik vermoed dat je het met me eens bent dat rekenen op subsidies in deze tijd een hachelijke zaak is. Ik blijf waarde leveren voor geld. Als jij dat ook wilt doen èn eenzaamheid is een onderwerp dat jou aanspreekt, lees dan even door. Misschien wil je het wel samen met mij gaan doen.

Eenzaamheid kun je zien als maatschappelijk probleem. Je zoekt dan de oplossing misschien in maatschappelijke activiteiten. Ik zie eenzaamheid als een individueel probleem met gevolgen voor de maatschappij. De maatschappij heeft zeker belang bij het aanpakken van eenzaamheid, maar de oplossing ligt bij de persoon die er de pijn van ondervindt. Manieren bieden om individuele mensen te helpen hun eenzaamheid aan te pakken, dat is mijn ding. En die manieren, die kennis en vaardigheden, die kan ik je leren. Dat is de waarde die je bij mij kunt komen halen. Dat is waarmee jij effectiever kunt zijn in je hulp aan mensen die dat hard nodig hebben. En dat zijn er heel wat…

Eenzaamheid is een probleem voor 40% van de Nederlanders en zo’n kwart van hen voelt zich dag in, dag uit, zo eenzaam dat het hun leven beheerst. Die eenzaamheid los je niet op door een uitje of een bezoeker op zijn tijd. Daar moet deskundigheid aan te pas komen zodat zij leren hoe zij zelf kun leven een andere wending kunnen geven. Het liefst in een vroeg stadium een andere lifestyle leren… Het vraagt heel wat van je als je daar een rol in wilt spelen. Anno 2013 is het nog steeds pionierswerk. Dat betekent wel dat als je nu zorgt voor deskundigheid op dit gebied, je hoort bij de menen van het eerste uur.

Samen kunnen we de individuele aanpak van eenzaamheid op de kaart zetten. Zodat jij kunt doen wat voor jou belangrijk is: anderen helpen hun leven gelukkiger te maken. Misschien ben je al lang aan het wikken en wegen of je die training bij mij zult gaan doen. Ik nodig je uit je in te schijven en deel uit te maken van de selecte groep eenzaamheids-pioniers. Er valt nog zo veel te doen!

Over Jeannette Rijks

Als eenzaamheidsexpert leer ik hulpverleners zoals coaches, therapeuten, trainers en counselors - professionals dus - anderen succesvol helpen bij de aanpak van eenzaamheid. Mijn motto: het kan wel!
Dit bericht werd geplaatst in eenzaamheid en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

