Oud? Ga op Facebook!

Ouderen die hun mentale vaardigheden willen aanscherpen, kunnen het beste lid worden van Facebook. Er zijn wel argumenten te geven om toch, ook op latere leeftijd, alles uit de kast  te halen om geestelijk bij te blijven. Mensen die geestelijk scherp blijven, ook op latere leeftijd, kunnen zich over het algemeen beter redden. Ze zijn gezonder, voelen zich beter, zijn gelukkiger en zijn meer in staat om contacten met de buitenwereld te onderhouden.

Als al die argumenten niet genoeg zijn is er natuurlijk nog een heel goed argument: het is gewoon leuk om lekker scherp te blijven!

Een heel goede manier om een combinatie te maken van bijblijven met de nieuwste technologie en het onderhouden van je contacten is je in te schrijven op Facebook. Wie daar tegen op ziet moet maar eens even terugdenken aan vroeger. Je weet wel, de tijd dat veel mensen nog een toilet op het achtererf hadden , toen muziek alleen uit een kast kwam waar twee knoppen aan zaten, toen de Volkswagen kever nog een brilletje had en Elvis nog een enge jongen met een vette kuif en raar bewegende heupen was.
Sinds die tijd is er heel wat veranderd. Er is niet alleen televisie gekomen, er is kleurentelevisie gekomen en er is zelfs een kastje gekomen waarmee je vanuit je luie stoel van het ene programma naar het andere kunt gaan. Daar bent u toch ook allemaal aan gewend geraakt?

Sinds ik een Facebook account heb weet ik wat mijn neef in Peru uitvoert, wanneer mijn vrienden in Australië rondhangen, en wat mijn lieve zoons uitspoken in hun studentenstad. Ik feliciteer net zo makkelijk mijn nichtje in Amsterdam als een zakenrelatie in Amerika. Niet eerder stond ik in zo nauw contact met vrienden en familie en had ik de kans zoveel interessante nieuwe mensen te ontmoeten. En ik beschik niet eens over zo’n geweldig handige tablet!

Iedereen, oud of jong, zou gebruik moeten maken van de mogelijkheden die de technologie ons op een presenteerblaadje brengt. Dankzij technologie kunnen we contact houden met onze dierbaren zonder dat ze daarvoor uren in de auto moeten zitten. Dankzij technologie kunnen we elkaar steunen met een gezellig praatje zonder dat we daarvoor de deur uit moeten. Er gaat niets boven echt menselijk contact. Maar als ik op mijn ouwe dag moet kiezen tussen naar de televisie kijken of naar een beeldscherm waarop ik contact kan houden met mijn vrienden en familie dan weet ik het wel. Als het aan mij ligt blijf ik scherp. Je kunt mij vinden op Facebook!

Like mijn pagina!

Like mijn pagina!

Over Jeannette Rijks

Als eenzaamheidsexpert leer ik hulpverleners zoals coaches, therapeuten, trainers en counselors - professionals dus - anderen succesvol helpen bij de aanpak van eenzaamheid. Mijn motto: het kan wel!
Dit bericht werd geplaatst in eenzaamheid, ouderen, zelfhulp en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

