Adembenemend… lichaamswerk

Jij bent iemand die zich wil blijven ontwikkelen. (Anders las je dit niet.) Ik ook. Uiteraard houd ik mijn kennis van eenzaamheid (onderzoek en praktijkervaringen) goed bij. Maar er horen ook dingen bij die, laat ik zeggen, niet helemaal uit mijn hart komen. Je kent het wel, je hebt er van gehoord, het lijkt je wel interessant, maar niet helemaal ‘jouw ding’. Die dingen doe ik dus af en toe. Expres, omdat ik weet dat waar weerstand is, nieuwe dingen te leren zijn…

Zo was ik laatst bij de Kabaal-dames (Kirsten van Loon en Annechien Broekmeijer). Ze hebben een frisse kijk op marketing en leggen de nadruk op jouw authenticiteit. Daar heb ik helemaal geen weerstand tegen. Maar ze hadden een informatiebijeenkomst voor hun trainingen en dat vond ik wat vaag. Ik dacht: ik ga kennismaken met wat ze van plan zijn, al was het niet helder wat me erin aantrok. Dus ik was er bij.

Daar ontmoette ik Erik Roesink die samen met hen een ondernemerstraining in Frankrijk opzet. ‘We gaan even een ademoefening doen’ zei hij, Nu heb ik allerlei ademoefeningen in diverse trainingen gedaan, dus ik ging argeloos op het matje. Je kunt het noemen zoals je wilt. RE-birthing, deep-breath-therapy, ademtherapie, en ga zo maar door. Je kunt ook, zoals Erik, eenvoudig zeggen: we gaan even een ademoefening doen. Hoe je het ook noemt, het is een ervaring die je meeneemt naar je eigen lichaam en geest, zoals je dat door de week niet zo gauw zult doen. Een heel bijzondere ervaring, en ik ben blij dat ik hem heb meegekregen. Het smaakt naar meer. Ik kan me zelfs voorstellen dat je het heeel erg lekker vindt…

Als jij net als ik vooral rationeel bezig bent, terwijl je anderen heus wel adviseert lichaamswerk te doen… dan kan ik je dit van harte aanraden. Ik zal het niet opnemen in mijn trainingen, die blijven vooral cognitief/gedragsgericht in de aanpak van eenzaamheid. Maar het is een verrijking van mijn pakket ervaringen en een verrijking van mijn leven.

Wil je meer weten over ademwerk? Kijk eens bij Erik Roessink.

Meer weten van wat Kabaal is? Kijk dan eens op hun website.

Meer weten over wat je bij mij kunt doen? Kijk bij Faktor5.

Enhanced by Zemanta
Over Jeannette Rijks

Als eenzaamheidsexpert leer ik hulpverleners zoals coaches, therapeuten, trainers en counselors - professionals dus - anderen succesvol helpen bij de aanpak van eenzaamheid. Mijn motto: het kan wel!
Dit bericht werd geplaatst in coaching, Training, Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

